MyCSSMenu Save Document [+] Open Visual Interface

Minggu, 11 Juli 2010

YONG DOLAH HIJRAH KE KAMPUS

yong dolah hijrah ke kampus

Pagi tu yong berniat daftar kuliah ke negri jepon, dah seminggu pengngumuman kelulusan yong dan itu hari terakhir pendatran.. yong pesan tiket pesawat, yong sms lah javastar travel buat pesan tiket.. alhamdulillah dapat satu seat.

Alamak take off jam 1 sekarang dah jam 08.00 yong pegi bekemas dan pegi ke pelabuhan.. n peneng otak yong, semue kapal dah jalan, nak cartek pompong ke pekan dah tak ade duet.. dah abes buat beli tiket pesawat tadi.. yong ambe sampan yong dayong sampan. bepacu lah yong dengan dumai expres sampai ke pekan baru =Nex

Singkat cerito sampai lah yong ke pelabuhan sungai selari pekan baru, yang ingat yong harus beli oleh-oleh buat kawan di jepon.. yong terpakse singgah dulu ka pasar bawah yang kira-kira 300 meter dari sungai selari.. lt 1.. sayur dan ikan, lt 2..bukan makanan, lt 3.. kesukaan kawan.. yong belidue-tige tungkah lempok--- yong tengok kanan kiri gedong pasar dan baru yong sadar mak tinggi juge gedung pasar ni.. yong naek satu lantai lagi.. yong keker ke arah Bengkales te nampak mak sedang menumbok padi... makkk yong pegi ke Jepon dulu.. triak yong dari gedong tu.

Abes tu yong keker ke arah bandara simpang tiga.. alamak,.. pesawat dah nak take off--- ahkk dah terbang pulak... yong lompat ke atas.. tinggi betol pesawat tu.. yong teriak ke pilot singgah sini aku nak ikot ke jepon.. pilot tu jawab... tak bisa singgah do yong, kalau bisa singgah dari tadi aku cakap tunggu aje kak bengkales,.. peneng kepalo.., yong ambek tali rapia yong umban ke pesawat tu.. dan tersangkotlah tali rapia tu ke pesawat.. naek lah yong ke pesawat..

Sesamapi di atas pesawat,. yong tengok kebawah. tinggi tak nampak, ambek lagi teropong yong keker.. lewat atas bengkales kesannye.. tenampak mak sedang masak ikan tapah.. yong lambaikan tangan kemak dan teriak "mak yong berangkat, kang kalau dah masak gulai tu kasi tau yong ye"
BANG SALAM: yong ni menyanyah, mane kan pulak mak tu dengo ape cakap yong dari pesawat tu
YONG DOLAH: suke-suke aku lah, aku yang nak bebual.. engkau dengo jo lah.. hahaa
the and

1 komentar: